Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
12°C

Két kerékpáros érem Eplényből

2014. június 5. 19:05 // Forrás: Lehoczky Szilveszter
Május 31-én és június elsején a kerékpárosok vették birtokba a Síarénát, ugyanis itt rendezték meg az első „Eplény Bike Fest” elnevezésű kerékpáros versenyt.

A viadal keretein belül szombaton a Nyugat Maraton Kupa első állomásával, míg vasárnap a Bikemag Kupán teljesítettek a VKE-Nelson sportolói. Az elmúlt hetek időjárása nem tűnt jó előjelnek a versenyzők számára, de utolsó napok szeles időjárása eléggé kiszárította a talajt, így a veszprémiek valamelyest nyugodtabban vágtak neki a távoknak. A rövidtáv viszonylag hosszúra (45 km), míg a hosszú kicsit rövidre (73 km) sikerült az átlagos középtávhoz (61 km) képest. A mieink kiválóan szerepeltek: két érem mellett több értékes helyezést is sikerült elcsípni.

Beszámolók

Albert Katalin: „Tavaly nagyon tetszett ez a sorozat. Már vártam az idei első állomást, Eplényt. A környéken lakom, mégsem jutok el ezekre a helyekre. Az eddigi versenyeim nem alakultak úgy, ahogy szerettem volna. Itt már jobban tudtam koncentrálni, de még nem az igazi. Az elejét igyekeztem nem annyira megnyomni, kisebb nagyobb sikerrel. Surán Mónival együtt mentünk, hol ő vezetett, hol én. Aztán egy lejtős részen továbbgurultam, s ez elég volt, hogy elmenjen előlem. A sok betonos rész kedvezett, de sajnos ez sem volt elég, hogy utolérjem. A pálya gyors volt, szép helyeken tekerhettünk. Középtáv abszolút és kategória 2. hely. Ennél rosszabb ne legyen! Már várom a második állomást, amely Zirc  lesz.”

Albert KatalinAlbert Katalin

Hornung András: „Megfelelő felkészültséggel álltam a rajthoz, de a technika verseny közben ellenem fordult. A 4. kilométerben szerezett defektem miatt a 11-ben majdnem feladtam, de sikerült pótbelsőt szereznem, így folytatni tudtam a versenyzést, igaz, tíz perc szerelési időhátránnyal. Szinte az utolsó helyről vágtam neki a maradék 50 km-nek, de az ellenfeleket szépen magam mögé utasítottam. Görcs- és fennakadásmentes volt a hátralevő rész, ám csak a 7. helyen sikerült célba érnem.”

Hornung AndrásHornung András

Blazsó Márton: „Az elején kicsit sok volt a pocsolya, az egyikbe sikeresen bele is estem, majdnem az egész kerekem elmerült. A táv közepe felé lassú defektem lett, de szerencsére az egyik frissítő pontnál sikerült rápumpálnom annyit, hogy kihúzza a végéig. Azért aggódtam, a defektnél hagyott el a belga versenyző is. Azt gondolom, a végső sorrend amúgy is ez lett volna, csak szorosabb küzdelemmel.”

Blazsó MártonBlazsó Márton

Bollók Norbert: „Az eplényi maraton futamon edzésjelleggel álltam rajthoz és a hosszútávra neveztem. A kissé szomorkás idő miatt kissé szűkös mezőny sorakozott fel a rajthoz, mondhatni a keménymag, akik az összes versenyre elmennek. A pálya rövidebb saras szakaszokat leszámítva jól tekerhető volt, viszont a tócsák tengelyig értek. Mivel 90% erőbedobással mentem, maradt a végére erő, így a fáradó ellenfeleket látva az utolsó 17 km-en teljes fokozatra kapcsoltam és sikerült még három hosszútávost megfogni. A 77 km-t és 1550 m szintet 3:52- es idővel, master 1 kategóriában a 12. helyen sikerült letudnom.”

Bollók NorbertBollók Norbert

Pátkai Roland: „A hétvégén lezajló Eplény Bike Fest-en, az XCO versenyszámban álltam rajthoz. A rajt előtt kicsit esett az eső, így pályabejáráson kissé csúszott az utolsó füves lejtő. A 10 órai rajt előtt még az esőben melegítettem, kicsit hideg is volt, aztán a kezdésre az eső is elállt. Három kört kellett teljesíteni a kisebbik pályán. Az elsőben próbáltam nem ’szétcsapni’ magam, így az első emelkedőn sokan meg előztek, de a fenti részen nem hagytam magam. Az első kört 5. helyen teljesítettem, aztán egyenletes körök után végül a 7. helyen érkeztem célba.”

Tavali DávidTavali Dávid

Tavali Dávid: „Végtelenül csalódott vagyok az eplényi futam miatt. Sajnos a verseny előtti edzés közben elkapott a jégeső, ami nem tett jót. Csütörtökön elmentem orvoshoz, aki megtiltotta, hogy versenyezzek szombaton. Mondtam, hogy persze, majd ha piros hó esik. Elkezdtem inni a teákat, nagykanállal ettem a mézet. Szombat reggelre már jobban éreztem magam, de nem úgy sikerültek a dolgok, ahogy szerettem volna. A rajt után próbáltam tartani a lépést az élmezőnnyel, ami nem sokáig sikerült. Utána az erőbeosztásra figyeltem, ám semmi erőm nem volt a versenyen. Két kisebb esésem volt, amik szintén időbe és energiába kerültek. A 45 km-es rövidtávot 2 óra 8 perc alatt sikerült teljesíteni, a 138 indulóból a 30-32. hely környékén végeztem, U17-ben pedig a 6. helyen, amik az eddigi legrosszabb eredményeim. Nagyon erős a kategória, aminek részben örülök, mert van hová fejlődni. Amint vége a sulinak, minden erőmmel azon leszek, hogy ismét dobogóra állhassak.”

Lehoczky SzilveszterLehoczky Szilveszter

Lehoczky Szilveszter: „Nagy reményekkel vágtam neki a szombati versenynek. Végre formában is voltam, sikerült kipihennem magam, reggel a bemelegítésnél is éreztem, hogy összekapottabb vagyok, mint általában. Sokat száradt a pálya is a csütörtöki és pénteki szeles időjárásnak köszönhetően, így nyugodtabb is voltam kicsit. A rajtnál nem tolakodtam előre, Tóth Gáborral kinéztünk egy helyet a mezőny közepén, majd elindultunk. Gyorsan előrébb verekedtük magunkat az aszfaltos emelkedőn, mire befordultunk az erdőbe, már a második bolyban tanyáztunk. Egymást húztuk, jól is ment minden, amíg be nem furakodott közénk egy srác, akitől nem láttam semmit és nem is jelzett semmit, így tulajdonképpen vakon száguldottam lefelé, amíg egy vízmosás meg nem vezette őt és rám nem fékezett. Jó 30-35 körüli tempónál, kioldottam az SPD-t, letettem a lábam, letapadt a talpam és úgy megcsavarta a lábam, hogy a vádlim azonnal összeugrott, majd a következő pár percben az út szélén megpróbáltam kinyújtani, de nem sikerült. Innentől kezdve minden terhelést a bal lábamra erőltettem, amit a hátralévő 37 kilométeren meg is éreztem. A Római-fürdőnél még egy defektet is összeszedtem, szerelés közben ért be szépen sorban a hosszabb távokról Marci, Kati és Andris is. A következő emelkedőnél Renatotól kaptam egy kis lelki löketet, illetve a cél előtti emelkedőn KeZsót és Edinát meglátva kicsit még megpróbáltam összekapni magam, majd párszáz méter múlva tizenhetedikként beestem a célba, ahol annyi erő nem maradt a lábamba, hogy kioldjam a pedálom.”

Veszprémi eredmények

Hosszútáv
Master 1 férfi: 2. Blazsó Márton, 8. Mikóczi Géza, 12. Bollók Norbert

vehirsport.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.